Hlavní hrdina inscenace „and“ se zčistajasna ocitl sám. Vše, co kdy znal, zmizelo. Když realita neumí uspokojit jeho potřebu po sblížení, pomůže mu sen? Touha znovu se setkat se svými milovanými, je tak silná, že nakonec složí hlavu na polštář a přehodí přes sebe peřinu utkanou ze vzpomínek. Jak tohle jen dopadne? Najde ve svých fantaziích útěchu? Objeví v sobě sílu čelit skutečnosti a ze sna se probudit?
Jiří Pokorný pro DEKKADANCERS uvádí novou tanečně-pohybovou inscenaci “and” o blízkosti i vzdálenosti mezi námi. Pokládá si v ní otázku: Je lepší chtít být sám, než zůstat sám?
V inscenaci vystoupí jedni z nejlepších tanečníků současné české scény: Ondřej Vinklát (držitel tří Thálií za tanec), Patrik Čermák (užší nominace na Thálii 2024 za Tramvaj do stanice Touha), Natalia Metodijeva (širší nominace na Thálii 2024 za La Dolce Vitu), Albert Kaše (širší nominace na Thálii 2024 za La Dolce Vitu), Florian Garcia a mladé talenty Adriana Štefaňáková a Nela Štarková.
„Myslíš, protože rozumíš JEDNOMU,
musíš také porozumět DRUHÉMU,
protože jeden a jeden tvoří DVA,
musíš také porozumět A.“
Jiří Pokorný (1981) je jeden z nejvýznamnější českých tanečníků, choreografů a lektorů, kteří se prosadili v zahraničí. Jako performer byl angažován v NDT pod vedením Jiřího Kyliána a poté pokračoval ve své profesní dráze s výjimečnou Crystal Pite a její company KIDD Pivot. Je jednou z mála osobností, jež získala důvěru od Crystal Pite k nastudování a předávání jejích choreografií vybraným souborům. Je autorem řady uznávaných choreografií a ke spolupráci s DEKKADANCERS se vrací po 10 letech od svého debutu pro tento soubor s kusem Černé mraky nepláčou.
„Takhle vypadá choreografie na světové úrovni.“
„Tanečníci se inscenací pohybují jako sehrané těleso, s jistotou, se společnou skupinovou dynamikou. Jsou postaveni před úkol využít své dispozice, střídat uvolněné plastické pohyby, zastavení až ustrnutí i dynamické pasáže, tedy je nejzákladnější podmínkou společné cítění rytmu, a to se daří.“
„DEKKADANCERS spolu s Jiřím Pokorným přesvědčili o svých kvalitách. (…) Pokorného pohybový slovník je kultivovaný, promyšlený a technicky velmi náročný. V kontextu minulých autorových děl je vidět neustálý pokrok, objevnost a suverenitu. Nic se neopakuje samoúčelně, nevykrádá sám sebe (jak to někdy vidíme i u zkušených choreografů) a myslí zcela originálně.“