Z divadelní zkoušky se může stát improvizace, a naopak improvizace se může stát divadelní zkouškou. Hranice připraveného a spontánního se vytrácejí.
S Režisérem se dostaneme do zranitelné situace. Ten běžně nerežíruje před diváky a my jsme zvyklí naopak pracovat bez autority. Nikdo z nás neví, co může od druhého očekávat. Spolu s námi nahlédněte do zákulisí a tvůrčích procesů dané osobnosti. V téhle hře není jasné, kdo píše pravidla ani jaká vůbec jsou natož kdo je zrovna na tahu.
Chceme ztělesnit práci režiséra, který je běžně „neviditelný“. Dokážeme si zachovat vlastní autentičnost a spontánnost a vejít se zároveň do mantinelů jím nastavených? Touto sérií chceme poukázat na paradox naší tvorby, tedy (ne)možnost režírovat inscenaci improvizovaného charakteru. Dokážeme konfrontovat naše improvizační schopnosti s novým a neznámým?
Petr Erbes
Režisér, který kombinuje dokumentární divadlo, operační struktury a kreativní roli diváků, což znamená, že diváci si často nemohou být jistí, kdo je na jevišti kdo. Kromě divadla tráví léto na venkově jako Mladý kočovník, zatímco během roku tvoří karetní hry v tandemu s Borisem Jedinákem. Jeho rozhlasová hra The Last Vinnetou dodává, že nejen Old Shatterhand měl rád příběhy.
Boris Jedinák
Dramaturg, režisér a dramatik, který vášnivě prozkoumává, jak do divadla zapojit diváky, a zkoumá i docela vážná témata, třeba bydlení nebo boha v Las Vegas. S Petrem Erbesem založil studio Palacký Games, což je místo, kde karetní hry potkávají českou historii – a to bez kostýmů. Pokud byste hledali někoho, kdo umí z discolandu udělat umění, nebojte se ho oslovit.