Soubor DEKKADANCERS za podpory divadla Jatka78 již popáté uvádí charitativní večer na podporu organizace Lékaři bez hranic, která poskytuje zdravotnickou a humanitární pomoc v konfliktních oblastech, po přírodních katastrofách a při epidemiích.
A jaký kus si oblíbený taneční soubor tentokrát "střihne"? Těšit se můžete na skutečný skvost – Tramvaj do stanice Touha, opěvovanou hru podle předlohy Tennesseeho Williamse, kterou DEKKADANCERS připravili s hvězdným londýnským týmem Arthura Pity.
Živelnou vášeň po životě předvedou nejlepší tanečníci současné scény. Trojnásobný laureát Thálie Ondřej Vinklát, Klára Jelínková a Patrik Čermák, kteří za Tramvaj získali užší nominace na Thálii 2024, nebo další nominovaní, Albert Kaše a Natalia Metodijeva (širší nominace na Thálii 2024 za La Dolce Vitu).
Přijďte se do Jatek78 nabít nezkrotným tancem, skvostnou jazzovou hudbou, živým zpěvem i živým řevem. Přijďte se zasmát i dojmout, ale především přispět na organizaci, která každoročně zachraňuje tisíce lidských životů!
Příznivci Lékařů bez hranic budou mít před představením možnost vyslechnout autentickou výpověď Jitky Kosíkové, dětské sestry se zkušenostmi z dětského ARO i z paliativní péče.
Jitka Kosíková
S Lékaři bez hranic spolupracuje od roku 2010. V roce 2011 byla na své první misi v Afghánistánu. Dále absolvovala v roce 2013 misi v Bangladéši, 2014/2015/2019 misi v Jižním Súdánu, 2015 opět v Afghánistánu, 2016 v Jordánsku, 2017 v Iráku, a to v různých pozicích jako vedoucí lékařského týmu na misi, tak jako MedCo. Její zájem se soustředí na paliativní péči a její zavedení jak v ČR, tak v humanitárním kontextu a práce v mezinárodní odborné společnosti EAPC. Lékaře bez hranic podporuje při různých besedách a otevírá téma migrace. O své misi ve Středozemním moři napsala knihu Břehy nejsou na dohled.
Kdo jsou Lékaři bez hranic?
Téměř 50 let poskytují zdravotnickou a humanitární pomoc těm nejzranitelnějším: lidem zasaženým válkou, přírodními katastrofami nebo epidemiemi. Každoročně léčí, očkují či operují miliony lidí po celém světě. Zároveň přináší jejich životní příběhy a upozorňují na krize, jejichž důsledky zmírňují. Působí ve více než 70 zemích světa.
Páteří organizace jsou místní lidé, kteří tvoří zhruba 90 % spolupracovníků na misi. Díky nim je pomoc udržitelná i po našem odchodu. Financují ji především soukromí dárci, nikoliv státy a mezinárodní instituce, a to Lékařům bez hranic umožňuje plnit pilíře nezávislosti, nestrannosti a neutrality.
★Klára Jelínková získala za roli Blanche Thálii v kategorii Balet, tanec a pohybové divadlo. Patrik Čermák byl na toto ocenění v užší nominaci za roli Stanleyho.
Upozorňujeme diváky, že v představení jsou přítomny sexuální a násilné scény. Z uměleckých důvodů jsou používány také tabákové výrobky, dále pak stroboskop.
„Jazzově swingový krokový materiál tančí všichni s obrovskou lehkostí a suverenitou. Neutuchající energie a vysoká profesionalita všech interpretů, myslím, předčila i režisérovo očekávání.“
„Výkony interpretů jsou skvělé rolemi napříč – od výborné Kláry Jelínkové v titulní roli Blanche, která kombinuje onu sošnou eleganci dámy z vyšší společnosti s civilními gesty, naivitou, předstíranou bezstarostností i jakousi hrubostí, přičemž všechny tyto projevy jen zakrývají její niternou křehkost; přes Patrika Čermáka jako neurvalého, neandrtálského Stanleyho, který se se stejnou vervou vysmívá Blanche, buší do zdí, vášnivě vrhá po Stelle i s odpuštěním žere bábovku jako kůň; Ondřeje Vinkláta jako na první pohled naivního Mitche, u kterého nakonec vlastně nejvíc zamrazí jeho proměna do finální indiference (anebo jsme si do něj podobně jako Blanche projektovali něco, co v něm nikdy skutečně nebylo?) až po vynikající Natalii Metodijevu, která ztvárňuje přidanou postavu slepé dívky Celestine.“
„DEKKADANCERS jsou významným tanečním souborem, podstatně ovlivňují vývoj současného tance a tanečního divadla a bezesporu i vkus publika v širším kontextu.“
„Zásadním kladem inscenace je výborné obsazení a pevné vedení všech postav. V kolektivu DEKKADANCERS se netančí s rezervou, naopak se jde ve fyzických výkonech nav dřeň.“