Vážení diváci,
vzhledem k nepříznivé epidemiologické situaci jsme se rozhodli pro představení Bílý tesák najít nové datum. Z dubnového termínu ho přesouváme na čtvrtek 14. 10. 2021 od 18:30. Vaše vstupenky platí automaticky na nový termín. V případě dotazů se ozvěte na e-mail vstupenky@jatka78.cz.
Děkujeme za podporu a doufáme, že se s Vámi v hledišti setkáme!
—
Vstupné na dětské představení platí i dospělí, kteří doprovázejí děti do sálu.
Daleko na severu za časů zlaté horečky, v nehostinném místě a v drsné době, vyrůstá ze štěněte v dospělou šelmu Bílý tesák, kříženec psa a vlka. Od přírody má do vínku nadělenou divokost a nespoutanost, osud mu však staví do cesty překážky, které znamenají pro jeho svobodomyslnou povahu těžké zkoušky. Jak v nich obstojí? Podaří se mu neztratit na své cestě sama sebe
Inscenace na motivy slavného románu Jacka Londona pracuje s principy tzv. live cinema, tedy snímání dění na jevišti kamerou, které je živě přenášeno na plátno. V roce 2018 obdržela Cenu Erik pro nejinspirativnější loutkářskou inscenaci sezony. Tomáš Jarkovský, Antonín Šilar spolu s Jakubem Vašíčkem získali ve stejném roce za její koncept Cenu města Plzně na mezinárodním festivalu Skupova Plzeň a Jakub Vašíček byl za její režii nominován na Cenu divadelních novin. Představiteli Bílého tesáka, Milanu Hajnovi, byla v říjnu 2019 za jeho herecký výkon udělena Cena Thálie.
„Inscenace je příznačná propojením divadla a filmu, který je tvořen přímo před zraky diváka a živě promítán. Tento koncept nenarušuje ani v nejmenším celistvý prožitek z představení, naopak ho obohacuje a dává divákovi možnost pochopit příběh z perspektivy hlavního zvířecího hrdiny. Inscenace je určena i mladším divákům, je zábavná, aniž by shazovala hodnotu předlohy. Herci, bez jediné herečky, předvedli úchvatnou podívanou hraním si a hraním. Silný příběh byl ztvárněn ojedinělým způsobem, který navlékl diváky do vlčí kůže.“
„Milan Hajn podává v roli Bílého tesáka naprosto výjimečný a komplexní herecký výkon, který v sobě spojuje jevištní práci s moderní záznamovou technikou (využití live cinema) a zároveň velmi osobní herecký projev v ich formě. Jeho soustředěné herectví plasticky zachycuje postupnou domestikaci divokého zvířete, aniž by to na diváka působilo nevhodně neřkuli trapně. Hajn je v této inscenaci naprosto dominantní a nezaměnitelný – taková role je ve sféře loutkově-alternativního divadla postaveného na souhře spíše výjimečná a o to je jeho výkon cennější.“